Uppe i Norra Sverige så vill man röra på sig ….

Som ni vet vill vi på Atea gärna dela med oss av de positiva effekter vi upplevt att Sverigestafetten redan bidragit till, nämligen ökad motion i vardagen för våra medarbetare. Detta innebär att vi delprojektgrupper den senaste tiden lagt stort fokus på att sprida konceptet Sverigestafetten till våra kunder, med förhoppning att så många som möjligt vill hoppa på tåget och tillsammans med oss genomföra detta hälsoprojekt. Med glädje kan vi i delprojektgruppen för etapp 1 meddela att responsen varit positiv och att många av våra kunder ser Sverigestafetten, precis som vi, som en enkel och rolig möjlighet att sporra sina medarbetare till ökad rörelse i vardagen.

Michael Strömbäck, försäljningschef Atea Norrbotten och kundansvarig för etapp 1 i Sverigestafetten, ger följande beskrivning av kunderna i Norrbottens inställning till deltagande i Sverigestafetten:

”Känslan är att våra kunder upplever Sverigestafetten som ett kanoninitiativ, en personalvårdande aktivitet, – en ”snackis” till morgonkaffet som svetsar samman och dessutom leder till ökad träning/rörelse utan att det kräver en massa arbetstid av sin egen organisationen.

Vi har redan fått med oss kunder från en rad olika branscher såsom gruvnäringen, kommuner, energisektorn, turistnäringen, massaindustrin och fler branscher på väg in, vilket glädjande nog visar att intresset för hälsa och motion spänner brett.   

Atea Norrbotten ser fram emot den tredje deltävlingen som kommer genomföras tillsammans med våra kunder och startblocken är inköpta till startskottet den 23:e augusti.

Lets move together!!

// ”Kingen”

Atea grupp 1