Få stöd i din löpträning med löpträningsprogram från Svensk Friidrott

I samband med att vi startar upp Sverigestafetten – nästa steg och vår löpargrupp Atea Winners vill vi passa på att ge alla möjlighet att bli en bättre löpare. Svenska friidrottsförbundet har i sitt projekt Sverige på fötter tagit fram två olika löpträningsprogram. Båda programmen pågår 10 veckor. Upplägget är enkelt och bygger på träning tre gånger i veckan. Passen sträcker sig över ungefär en timme.

Träningsprogram – Från 0 till 5 km på 10 Det här upplägget passar den som som inte är igång och springer alls idag eller den som haft ett längre uppehåll.

Träningsprogram – Springa 10 på 10
Det här upplägget kräver att man redan har en viss fysisk aktivitetsnivå.

Den 15 juni kommer vi kunna erbjuda alla medarbetare som vill att springa STHLM10/SM-milen. Atea är officiell sponsor och loppet har en otroligt vacker sträckning från Rålambshovsparken över till söder och tillbaka. Efter loppet kommer det bjudas på löparfest i Rålis med mingel, grillning, dj. Se inbjudan på intranätet.

Så ta chansen att träna med de professionellt framtagna programmen med deltagande i SM-milen som mål.

Lycka till med löpningen!

Väljer du att springa gör du detta utöver arbetstid.

Här kan du ta del av olika träningsprogram.